“Publicity
exerts an enormous influence and is a political phenomenon of great importance.
But its offer is as narrow as its references are wide. It recognizes nothing
except the power to acquire. All other human faculties or needs are made
subsidiary to this power. All hopes are gathered together, made homogeneous,
simplified, so that they become the intense yet vague, magical yet repeatable
promise offered in every purchase. No other kind of hope or satisfaction or
pleasure can any longer be envisaged within the culture of capitalism.
Publicity
is the life of this culture — in so far as without publicity capitalism could
not survive — and at the same time publicity is its dream.
Capitalism
survives by forcing the majority, whom it exploits, to define their own
interests as narrowly as possible. This was once achieved by extensive
deprivation. Today in the developed countries it is being achieved by imposing
a false standard of what is and what is not desirable.”
Berger,
John. Ways of Seeing. 147-148.
Comente
o excerto apresentado, considerando as estratégias discursivas dos textos
publicitários e a sua função político-económica na atualidade.
Seguem-se algumas indicações formais: o trabalho deve ter um cabeçalho (identificando a instituição de ensino, o nome cadeira e do professor e o vosso nome, mais data), no máximo 2 folhas A4, a espaço 1,5, tamanho de letra 12, sem alterar as margens pré-definidas do Word. Caso queiram fazer citações de outras obras, sigam a referência MLA (para livros, esta é a aindicação básica: último nome do autor, restantes nome. Título em itálico. Cidade da edição, editora, data). Consultem mais info aqui.
O trabalho deve ser impresso e entregue em mão durante a aula, até ao dia 13 de março.
Este elemento de avaliação vale 20% no cômputo final. Não serão aceites trabalhos entregues após o prazo estipulado.
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