terça-feira, 19 de fevereiro de 2019

Enunciado da análise de texto


“Like history, visual culture is both the name of the academic field and that of its object of study. Visual culture involves the things that we see, the mental model we all have of how to see, and what we can do as a result. That is why we call it visual culture: a culture of the visual. A visual culture is not simply the total amount of what has been made to be seen, such as paintings or films. A visual culture is the relation between what is visible and the names that we give to what is seen. It also involves what is invisible or kept out of sight. In short, we don’t simply see what there is to see and call it a visual culture. Rather, we assemble a world-view that is consistent with what we know and have already experienced.”

Mirzoeff, Nicholas. “How to See the World”. How to See the World. Penguin, 2015, pp. 3-27, 11.

Comente este excerto estabelecendo um diálogo com (pelo menos um) outro texto constante na bibliografia desta unidade curricular, no sentido de definir não só os conceitos de cultura e de visão, como também o âmbito da Cultura Visual, enquanto área disciplinar.


Regras formais e data
As citações devem seguir as normas MLA. O trabalho (no máximo com duas páginas a letra 12 e espaço e meio, sem alteração das margens pré-definidas no Word) deve ser impresso e entregue em mão durante a aula, até ao dia 1 de março.

Tal como é indicado no calendário, os trabalhos devem ser entregues até à data proposta. Não são aceites elementos de avaliação fora dos prazos inicialmente acordados. A nota final é calculada a partir da fórmula acima apresentada, os trabalhos não entregues correspondem a zero.







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